Espaldamaceta

El nou disc de José Juan González, Yo y Espaldamaceta (Hidden Track Records, 2022) porta a l’extrem el concepte de cruesa, despullant-se en cada cançó i desprenent-se de totes les emocions viscudes en els últims anys.

Espaldamaceta sona esquinçador i dolorós, però entre tot aquest dolor floreix la bellesa d’haver trobat la pau, la calma i la tranquil·litat. Joan Pons (El Petit de Cal Eril) va saber entendre a José Juan i el va acompanyar durant tot el camí fins a culminar aquest nou disc. Un disc que pots arribar a estimar o que potser pots arribar a odiar, però que no pot deixar indiferent a ningú. Espaldamaceta ha ofert un directe en què ens ha acompanyat en un descens a allò més profund, i ha demostrat que, tal i com ell mateix diu, “el tiempo te ha curtido, chaval”.

~

L’aventura de Espaldamaceta va començar en 2006 amb José Juan González presentant un repertori exclusivament de cançons tristes i lentes, gravades i portades al directe amb l’únic acompanyament d’una guitarra. Després d’editar Madera y poca luz (Bankrobber, 2008), disc que inclou la seva reconeguda cançó “Ahora que la mierdaya me llega hasta los ojos” que l’any 2014 Paco León va incloure en l’escena final de la pel·lícula Carmina y Amén, l’artista va seguir sense donar treva amb àlbums com Caealgo al suelo (Bankrobber, 2009), Miedo al silencio (Bankrobber, 2010), Miedo al silencio segunda parte (Bankrobber, 2011), Baile Masái (Gandula, 2013) i Els pares són públic d’un gran espectacle (autoeditat, 2017). L’últim lliurament Millor que Mai (Hidden Track Rècords, 2019), és un disc on Espaldamaceta va explorar noves textures i instruments en format trio.

José Juan González: veu i guitarra

Divendres 20 de maig

Imatges de Juan Arenas @juan_sandman 📷

PREMSA

PREMSA